Vagnbrist

Pga vagnbrist körs 12.08 tåget med mindre antal vagnar, det kan bli trångt. Står att läsa på trafikbolagets hemsida.

Och genast börjar jag pusta och stånka, nästan två timmar innan avgång. Gillar inte att sitta på de i min mening trånga lokala tågen inom Skåne med andra passagerare uppe i mitt knä. Kycklingar bör ha en viss yta i sin bur, då borde passagerare också behöva det i ett tåg. Tycker jag. Men det är ju mitt problem. trivs jag inte kan jag ju åka till Lund och ta bussen därifrån istället.

Varför inte uttnyttja denna tripp på 1 timme och 20 minuter österut att stifta bekantskap med lite nya människor, när vi ändå har denna intima samvaro, tänker jag.

Nej just det, jag måste ju tvunget sitta i tysta avdelningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0